IMAMO PLAN JUNIOR: održana prva radionica s učiteljima fizike i tehničkog odgoja

Dana, 19. veljače 2013. g. s početkom u 18 sati u prostorijama Zelene Istre, Društveni centar Rojc, održana je prva radionica učitelja fizike i tehničkog odgoja s voditeljicom projekta Rudijom Pavličević i stručnim suradnikom na projektu IMAMO PLAN JUNIOR prof. Mariom Grbcem.
Učitelji su tijekom radionice upoznati s aktivnostima i ciljevima projekta te tehničkim nacrtom za izradu maketa temeljem kojih će se provoditi "Efekt staklenika". Zajedničkim zalaganjima dogovoreno je da će učitelji po povratku u svoje škole odabrati 10 do 15 zainteresiranih učenika 7. i 8. razreda koji će uz njihovu pomoć izraditi makete te mjeriti akumuliranu toplinsku energiju u istima. Mjerenja će biti vršena svaki radni dan, od ponedjeljka do petka, u 3 navrata u razdoblju od 8 do 13 sati. Rezultate mjerenja učenici će potom upisivati u posebne tablice, osmišljene upravo tijekom ove prve radionice. Profesori tehničkog odgoja ovom su prilikom također dobili tehničke nacrte prof. Maria Grbca prema kojima će s učenicima izrađivati makete učionica i provoditi pokus „Efekta staklenika„. Dogovoreno je da svaka škola treba izraditi po dvije makete učionice. Sav potreban materijal za izradu dobit će od Zelene Istre, a izrađene makete ostaju im u trajnom vlasništvu, što im ujedno omogućava i nadogradnju projekta i uporabu istih u nekim novim učeničkim istraživanjima. Osim navedenog, tijekom radionice je zaključeno da svaka škola obavezno sačuva makete učionica da bi mjerenja mogla biti nastavljena i u razdoblju od rujna do prosinca 2013. godine, što će biti odličan temelj za uspoređivanje rezultata dobivenih tijekom različitih godišnjih doba. Što se tiče maketa, iste će se razlikovati prema broju stakala. Dakle, 3 škole će izraditi 2 makete s po tri stakla, 3 škole 2 makete s po 2 stakla i 3 škole 2 makete s po 1 staklom. Svaka maketa će imati različitu boju tende (bijela i crna) koja će biti postavljena izvan ili unutar iste. Učitelji fizike i tehničkog odgoja također su tijekom radionice donijeli i zaključke kako, kada i gdje je najbolje mjeriti akumuliranu toplinsku energiju u maketama i pratiti utjecaj efekta staklenika na biljku. Zaključeno je da makete budu postavljene na JZ strani školskog dvorišta radi najučestalije i najveće količine količine sunčeve energije te da sve škole moraju u isto vrijeme i na isti način pristupe mjerenju i bilježenju dobivenih rezultata, temeljem kojih će donositi zaključke. Voditeljica projekta objasnila je učiteljima da metodom radionice Zelena Istra želi potaknuti primjenu teorijske i praktične nastavu o energetskoj učinkovitosti u nastavnom programu te koleraciju nastavnih programa tehničkog odgoja i fizike u osnovnim školama.
Radionica je završila u 20 sati.