Učenici "rasturili" u projektu IMAMO PLAN JUNIOR

Mi smo krenuli i korak dalje - obojali smo kućice crnom, odnosno bijelom bojom
Mediteranska biljka u službi provedbe pokusa!
Zadovoljni osmjesi - pokus je uspješno proveden

Projekt IMAMO PLAN i ove je školske godine s pravom je zakucao na vrata obrazovnih ustanova u Puli. Za razliku od protekle, kada je istoimeni projekt proveden u 4 srednje škole, ove je godine Zelena Istra upoznala pulske osnovnoškolce kroz brojne aktivnosti s obnovljivim izvorima energije i načinima uštede energije u školi. IMAMO PLAN JUNIOR započeo je u studenom mjesecu 2012., a završio početkom lipnja 2013. godine. U istom je sudjelovalo 6 osnovnih škola (OŠ Šijana, OŠ Veli Vrh, Škola za odgoj i obrazovanje, OŠ Giuseppina Martinuzzi, OŠ Monte Zaro i OŠ Centar), čije su učenike 7. i 8. razreda te njihove profesore prirodnih znanosti educirali stručnjaci s Energetskog instituta Hrvoje Požar iz Zagreba. Da bi projekt učenicima bio što zanimljiviji prof. Mario Grbac, stručni suradnik na projektu, osmislio je pokus "Efekta staklenika". U ovoj aktivnosti sudjelovali su zainteresirani učenici 7. i 8. razreda te profesori fizike i tehničkog odgoja. Prema unaprijed osmišljenom tehničkom crtežu izradili su po dvije makete učionica koje su se razlikovale po broju stakala i tendama postavljenim ispred ili iza staklene površine. Tende su bile u bijeloj i tamnoj boji. Uz pomoć izrađenih maketa učenici i učitelji provodili su pokus efekta staklenika i pratiti njegov utjecaj na rast biljke (ružmarina). Učenici su u maketama, uz pomoć termometra, dva puta dnevno mjerili i zapisivali iznose akumulirane toplinske energije. Temeljem zapisanih rezultata mjerenja učenici su po završetku projekta donijeli zaključke o mogućnostima uštede energije i važnosti energetske učinkovitosti. Po završetku projekta škole su zadržale makete s ciljem provođenja i nadograđivanja pokusa i tijekom školske godine 2013./2014. Sve su škole također dobile edukativne plakate (https://dl.dropboxusercontent.com/u/4759267/plakat-junior.tisak.pdf) i naljepnice (https://dl.dropboxusercontent.com/u/4759267/PLAN-junior-naljepnice.tisak...) s tri jednostavna koraka kako mogu štedjeti energiju u školi.
Nekolicinu primjera što su vrijedni učenici zaključili i, prije svega, naučili donosimo u nastavku teksta:
"Kad smo saznali za ovaj projekt bili smo jako znatiželjni i uzbuđeni".
"Projekt nam se svidio, jer smo puno naučili o utjecaju Sunca na živa bića".
"Upotrebom prirodnih materijala postigli smo dobre uvjete za život biljke, pa mislimo da bi i ostala živa bića, kao i ljudi, mogli živjeti u takvim uvjetima".
"Razlika u temperaturi između dva mjerenja bila je značajna. Iako su tijekom dana temperature jako rasle, temperatura u maketi s unutrašnjom tendom bila je nešto niže naspram makete s vanjskom".
"Akomulirana toplina u kutiji utječe na rast biljke i njen napredak. Lišće u maketama trune, opada, a zemlja se neprestano suši zato je bilo vrlo važno redovito zalijevati biljku". "Debljina tende smanjuje prodor svjetlosti te je biljka onemogućena u procesu fotosinteze, a njen je napredak usporen".
"Iz svega ovoga zaključujemo da se možemo grijati i hladiti i bez korištenja klimatskih uređaja ako imamo dobru izolaciju jer u prostor ne prodire vanjski zrak". "Provedeni pokus može pridonijeti zaštiti okoliša. Nekorištenjem klima uređaja spašavamo ozon, trošimo manje struje, štedimo, i ne zagađujemo okoliš". "Spašavanjem planeta činimo uslugu sami sebi, ali i cjelokupnom čovječanstvu".
Projekt je završio, aktivnosti su provedene, ciljevi su ispunjeni, a rezultati postignuti. Svoje zadovoljstvo projektom u udruzi ne krijemo i jedino što nam preostaje da velikim slovima napišemo: BRAVO DJECO, USPJELI STE!.
Projekt je u potpunosti financiran sredstvima Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Osim Ministarstvu, ovom prilikom u svoje, ali i u ime učenika i učitelja želimo zahvaliti i Energetskom institutu Hrvoje Požar i njihovim edukatorima Andri Bačanu, dipl. ing, i Marku Bišćanu, dipl. ing, kao i stručnom suradniku dipl. ing. Mariju Grbcu.